World Travel Market 2022 – Θετικά τα μηνύματα από το Λονδίνο για την πορεία της ζήτησης από τη βρετανική αγορά προς την Ελλάδα. Θετικές και οι κριτικές και για την παρθενική παρουσία του νέου περιπτέρου του ΕΟΤ.

World Travel Market 2022 – Λονδίνο

Αυξημένο το ενδιαφέρον για το ελληνικό περίπτερο σε μία από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού στον κόσμο: τη World Travel Market του Λονδίνου. Μετά την αναστολή της λειτουργίας της, λόγω COVID, η παγκόσμια τουριστική έκθεση World Travel Market επανήλθε δυναμικά με εκθέτες από όλο τον κόσμο. Η φετινή παρουσία της Ελλάδας ήταν προσεγμένη και αποκόμισε θετικά σχόλια, αρχής γενομένης από την παρθενική εμφάνιση του νέου σχεδιασμού του περιπτέρου. Από πλευράς θεματικών στόχων στους οποίους δόθηκε έμφαση φέτος ήταν ο χειμερινός τουρισμός, το Greekend και η βιωσιμότητα των προορισμών.

Στο ελληνικό περίπτερο συμμετείχαν πάνω από 80 Έλληνες εκθέτες, συμπεριλαμβανομένων περιφερειακών τουριστικών επιτροπών, ταξιδιωτικών εμπορικών εταίρων, ταξιδιωτικών γραφείων, ξενοδοχείων, θερέτρων, τουριστικών πρακτόρων και άλλων επαγγελματιών του κλάδου.

“Συνολικά, οι Βρετανοί τουρίστες έφεραν στην Ελλάδα πάνω από 2,2 εκατομμύρια ευρώ μέχρι τα τέλη Αυγούστου.”

Ο υπουργός Τουρισμού Β. Κικίλιας, στο πλαίσιο σειράς επαφών κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην έκθεση, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με τους επικεφαλής του Ομίλου TUI, όπου ανακοινώθηκε η αύξηση των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων προς την Ελλάδα για το 2023 και το άνοιγμα σε νέες αγορές, με περισσότερους προορισμούς. Τα θετικά μηνύματα από τη βρετανική αγορά, προέρχονται και από άλλους μεγάλους παίκτες, όπως η Jet2 και η Easyjet, που έχουν δηλώσει αύξηση στις χωρητικότητες των πτήσεών τους από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Ελλάδα, εξέλιξη που θα αποτυπωθεί ευκρινέστερα στα μέσα του προσεχούς Φεβρουαρίου.

«Παρά την κρίση, τον πληθωρισμό, το ενεργειακό κόστος, την αβεβαιότητα, βλέπω ότι οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators, και για το 2023, ψηφίζουν και στηρίζουν Ελλάδα. Όλο το καλοκαίρι δεν σταματήσαμε να διαφημίζουμε την Ελλάδα με όλους τους τρόπους και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε σε συνδυασμό με σκληρή δουλειά» σημείωσε ο υπουργός Τουρισμού.

Η σημασία της βρετανικής αγοράς για την Ελλάδα

Η Αγγλία και η Γερμανία παραμένουν οι δύο σημαντικότερες αγορές μας τα τελευταία χρόνια και εναλλάσσονται στην πρώτη θέση. Σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Ιανουάριο-Αύγουστο του 2022, ο αριθμός των εισερχόμενων ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 316 τοις εκατό από έτος σε έτος και ξεπέρασε τα 3 εκατομμύρια. Οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους κατέγραψαν αύξηση 173,1 τοις εκατό, καταγράφοντας τους ταχύτερους ρυθμούς ανάπτυξης έναντι των άλλων εξεταζόμενων αγορών από τα στοιχεία της ΤτΕ. Συνολικά, οι Βρετανοί τουρίστες έφεραν στην Ελλάδα πάνω από 2,2 εκατομμύρια ευρώ μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Τα καλά νέα από την αγορά.

Θετικές είναι οι εκτιμήσεις παρά τον κίνδυνο της ακρίβειας.

«Φέτος έχει επανέλθει πλήρως η Έκθεση, μετά το περσινό άνοιγμα και την πανδημία. Οι τουρίστες από την Αγγλία που επέλεξαν την Ελλάδα άγγιξαν τα 3 εκατομμύρια, ξεπερνώντας φέτος τη Γερμανία», ανέφερε η προϊσταμένη του γραφείου ΕΟΤ στο Λονδίνο, Ελένη Σκαρβέλη. «Οι Άγγλοι κάνουν αυτό που λέμε “revenge tourism” και θεωρώ ότι δεν θα τους αγγίξει η ενεργειακή κρίση. Ακόμη η αγορά είναι λίγο μουδιασμένη, αλλά ήδη έχουν αρχίσει οι κρατήσεις για το 2023. Εκείνο που είναι όμως εντυπωσιακό για την αγγλική αγορά είναι ότι έχουν αρχίσει ήδη οι προκρατήσεις για το 2024. Η Jet2 και η TUI έχουν βγάλει ήδη διαφημιστικές καμπάνιες για το 2024. Υπάρχει αύξηση σε όλο το capacity, το πτητικό έργο έχει αυξηθεί ήδη για το 2023 και όλοι οι tour operators έχουν βάλει παραπάνω πτήσεις· και σε αυτό έχουμε ξεπεράσει το 2019» τόνισε η κ. Σκαρβέλη. Η χωρητικότητα σε αεροπορικές θέσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι αυξημένη σε σχέση με το 2022, η σαιζόν θα ξεκινήσει πιο νωρίς για όλες τις αεροπορικές και επιπλέον θα συνεχιστούν πτήσεις και το χειμώνα για πρώτη φορά.

Η λίρα διατηρεί τη σχέση επιρροής της απέναντι στο ευρώ, ενώ οι Βρετανοί δηλώνουν ότι θα ταξιδέψουν για διακοπές, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα ερευνών τα οποία αναφέρουν ότι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για ταξίδια δεν είναι ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει τον προορισμό που θα επιλέξουν για τις διακοπές τους οι Βρετανοί. Σχεδόν οι μισοί δήλωσαν ότι ο προορισμός είναι πιο σημαντικός από το κόστος διακοπών, ενώ το 30% δήλωσε ότι το πιο πιθανό είναι να κάνει κράτηση ταξιδιού all inclusive, ώστε να υπάρχει έλεγχος στο κόστος των διακοπών.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι έμπειροι επαγγελματίες της αγοράς, χωρίς να παραβλέπουν τις θετικές ενδείξεις, έχοντας την αρνητική εμπειρία των τελευταίων ετών με τις απρόσμενες διακυμάνσεις της ζήτησης, δείχνουν σχετική επιφυλακτικότητα, μέχρι να επιβεβαιωθούν οι κρατήσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας