Βασίλης Θεμελίδης – Regional Director South & East Europe Wyndham Hotels & Resorts. Διπλασιασμός των ξενοδοχείων μας μέχρι το 2025

Wyndham Hotels & Resorts

H Wyndham αναγνωρίζει την Ελλάδα ως έναν τουριστικό προορισμό με δυναμική εξέλιξης και στοχεύει σε διπλασιασμό των ξενοδοχείων της στα επόμενα χρόνια. Ο Βασίλης Θεμελίδης μάς μιλά για τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στις διεθνείς αλυσίδες αλλά και στη διεθνή ζήτηση για νέες μορφές υπηρεσιών, καθώς και για τον ρόλο που μπορούν να παίξουν οι αλυσίδες στην ανάπτυξη και βιωσιμότητα μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης.

Ποιες είναι οι νέες τάσεις στον χώρο των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων;
Είναι γεγονός ότι έχει διαμορφωθεί ένα νέο δυναμικό πλέγμα σχέσεων μεταξύ επενδυτών, ιδιοκτητών ξενοδοχείων, white label operators και ξενοδοχειακών αλυσίδων. Μια σημαντική, κατά τη γνώμη μου, τάση είναι η γενική μεταστροφή των διεθνών αλυσίδων προς πιο ευέλικτα μοντέλα συνεργασίας, όπου ο επενδυτής/ιδιοκτήτης έχει την τελική απόφαση για τον τρόπο λειτουργίας του ξενοδοχείου, και το brand, πέρα από τον συμβουλευτικό του ρόλο, αποτελεί έναν σημαντικό αρωγό των προσπαθειών σε όλες τις φάσεις ανάπτυξης και μετέπειτα της λειτουργίας του ξενοδοχείου. Όσον αφορά τα νέα προϊόντα, βλέπουμε τη δυναμική είσοδο των αλυσίδων στους παραθεριστικούς προορισμούς, και πιο συγκεκριμένα στα All Inclusive Resorts.

“H Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πιο επιθυμητούς προορισμούς. Μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη και σε δευτερεύοντες προορισμούς.”

Το brand Alltra είναι μία από τις τελευταίες προτάσεις της Wyndham Hotels & Resorts για τον συγκεκριμένο κλάδο ξενοδοχείων και αναμένουμε τα επόμενα χρόνια δυναμική ανάπτυξή του στη λεκάνη της Μεσογείου. Επίσης, μια τάση που ήρθε για να μείνει είναι αυτή των ξενοδοχείων extended stay, τα οποία προσφέρουν υπηρεσίες προσαρμοσμένες σε διαφορετικούς τύπους πελατών, οι οποίοι έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό τη μακρά διαμονή σε κατάλυμα, όπως ταξιδιώτες που συνδυάζουν την εργασία τους ή μέρος αυτής με τις διακοπές, digital nomads, silver tourism κ.λπ.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την Ελλάδα ως τουριστικό επενδυτικό προορισμό;
Το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποδεικνύει τα τελευταία χρόνια την ανθεκτικότητά του, προσαρμοζόμενο ταχύτατα στις υγειονομικές προκλήσεις, στις γεωπολιτικές εντάσεις, στις σχετικές οικονομικές αναταράξεις, αλλά και στις αλλαγές των τάσεων και των απαιτήσεων των ίδιων των πελατών. Θεωρώ ότι σημαντικό ρόλο σε αυτές τις επιδόσεις έχουν παίξει οι άνθρωποι του τουρισμού, οπουδήποτε και αν βρίσκονται στην εργασιακή πυραμίδα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που τα επενδυτικά φώτα έχουν στραφεί στη χώρα μας, αφού φαίνεται ότι διαθέτει όλα τα συστατικά που μπορούν να κάνουν μια τουριστική επένδυση αποδοτική. Είναι σημαντικό να εργαστούμε όλοι συγκροτημένα, ώστε αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον να μεταμορφωθεί σε πράξεις που θα ανανεώσουν και θα εξελίξουν το τουριστικό προϊόν προς όφελος της ελληνικής οικονομίας. Έχουμε όμως παράλληλα το καθήκον να διαχειριστούμε αυτή την κατάσταση με γνώμονα το σεβασμό στο περιβάλλον και στις τοπικές κοινωνίες και να αποφύγουμε πρακτικές που θα υποθηκεύσουν το μέλλον για τις επόμενες γενιές. Πιστεύω ακράδαντα ότι μπορούμε να επιτύχουμε πράττοντας το σωστό.

Σε ποιο βαθμό τα ελληνικά ξενοδοχεία επιλέγουν την ομπρέλα μια αλυσίδας σε σχέση με άλλες χώρες;
Θεωρώ ότι η επιλογή από πλευράς των ξενοδοχειακών αλυσίδων πιο ευέλικτων μοντέλων συνεργασίας που ταιριάζουν καλύτερα στον Έλληνα ξενοδόχο είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους παρατηρούμε αρκετή κινητικότητα τα τελευταία χρόνια. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η είσοδος θεσμικών επενδυτών στην ξενοδοχειακή αγορά, που διαθέτουν μεγάλη εμπειρία συνεργασίας με τις ξενοδοχειακές αλυσίδες και αναγνωρίζουν τη συμβολή τους σε όλα τα στάδια της ζωής ενός ξενοδοχείου – από την υλοποίηση, έως το άνοιγμα και τη λειτουργική ωρίμανσή του. Οι επενδυτές αυτοί γνωρίζουν ότι η διασφάλιση λειτουργικών standards και η εξωστρέφεια των ξενοδοχειακών αλυσίδων μπορούν να βοηθήσουν στην εκπλήρωση σε συντομότερο χρόνο της πλήρους δυναμικής των ξενοδοχείων και ταυτόχρονα να οδηγήσουν σε μεγιστοποίηση της λειτουργικής τους απόδοσης. Γενικότερα, πιστεύω ότι το ελληνικό τουριστικό οικοσύστημα είναι σήμερα αρκετά πιο ανανεωμένο και πιο ανοιχτό σε στρατηγικές συνεργασίες, οπότε αποτελεί και ευθύνη των ξενοδοχειακών αλυσίδων να συγχρονίσουμε τον βηματισμό μας και να ανταποκριθούμε στις επιμέρους ιδιαιτερότητες και ανάγκες κάθε ξενοδοχείου.

Ποια είναι τα σχέδιά σας ως Wyndham για τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα;
Στην Ελλάδα έχουμε ήδη συνεργασία με 11 ξενοδοχεία σε 8 διαφορετικούς προορισμούς ανά την επικράτεια και με αρκετή ποικιλία στα προσφερόμενα brands, όπως Wyndham, Dolce by Wyndham, Ramada by Wyndham, Tryp by Wyndham και Trademark Collection by Wyndham, το οποίο τελευταίο αποτελεί και ένα από τα soft brands του ομίλου. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πιο επιθυμητούς προορισμούς για τα πάνω από 90 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος επιβράβευσης Wyndham Rewards και αποτελεί προτεραιότητα για τα αναπτυξιακά σχέδια του ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε δημιουργήσει μια ομάδα στελεχών με βάση την Αθήνα για την υποστήριξη και ανάπτυξη των ξενοδοχείων μας στην Ελλάδα αλλά και ευρύτερα στη ΝΑ Ευρώπη. Με 24 διαθέσιμα brands, έχουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με μια ευρεία γκάμα ξενοδοχείων, αρκεί να έχουμε κοινές αξίες και όραμα για τη φιλοξενία. Υπολογίζουμε στο διπλασιασμό των ξενοδοχείων μας μέχρι το 2025 και μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη του δικτύου μας και σε δευτερεύοντες πέρα από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς. Τέλος, μετά την εξαγορά πριν από 6 εβδομάδες του Vienna House, ενός ισχυρού κεντροευρωπαϊκού brand, αποτελεί προτεραιότητά μας η ανάπτυξη αυτού του ιδιαίτερου brand και στην Ελλάδα.

Ποιους λόγους μπορεί να έχει ένα ξενοδοχείο να μπει υπό την ομπρέλα ενός μεγάλου brand, εκτός από την αναγνωρισιμότητα του ονόματος;
Θεωρώ ότι ένας σημαντικός ρόλος των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων είναι να συνδράμουν στις εμπορικές προσπάθειες των ξενοδοχείων/συνεργατών τους, προσφέροντας ένα επιπλέον, παγκόσμιο και ευρύ δίκτυο προώθησης και πωλήσεων, το οποίο θα παρέχει πρόσβαση και σε αγορές πέρα από τις παραδοσιακές. Επιπρόσθετα, τα προγράμματα επιβράβευσης (loyalty programs) των ξενοδοχειακών αλυσίδων δημιουργούν αποδεδειγμένα σημαντική ροή από πελάτες οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα στο ραντάρ των ξενοδοχείων, ενώ και η μάρκα/brand παίζει σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα των ξενοδοχείων σε όλα τα υπόλοιπα κανάλια διανομής.

Οι οικονομίες κλίμακος των ξενοδοχειακών αλυσίδων παρέχουν επίσης διαπραγματευτική ισχύ με παραδοσιακά κανάλια διανομής και προμηθευτές σε όφελος των ξενοδοχείων/συνεργατών τους. Αλλά η συμμετοχή σε μια ξενοδοχειακή αλυσίδα θα πρέπει επίσης να συνυπολογίζει τα οφέλη που προκύπτουν στα ξενοδοχεία μέσω των προγραμμάτων εκπαίδευσης προσωπικού, της δυνατότητας πρόσβασης στις τελευταίες τεχνολογίες, της ενημέρωσης για τις διεθνείς τάσεις, αλλά και της συμμετοχής σε προγράμματα βιωσιμότητας, κοινωνικής ευθύνης και διακυβέρνησης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας