Είτε το εστιατόριο είναι μεμονωμένη επιχείρηση είτε μέρος μιας μεγάλης αλυσίδας πρέπει να έχει τη δική του «φωνή» και παρουσία στα social. Αυτό κάνει και μια επιχείρηση να ξεχωρίζει από το πλήθος. Κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα έχει το δικό του DNA και τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που το διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές και πρέπει να βγαίνουν τονισμένα προς τα έξω.

Τη στιγμή, πάντως, που είναι σημαντικό για μια επιχείρηση εστίασης να περνάει το μήνυμά της προς τα έξω, υπάρχουν και κάποια άλλα πράγματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Μπορεί να θεωρηθεί ως αυτονόητο, αλλά η σωστή περιποίηση του πελάτη και τα υψηλής ποιότητας πιάτα είναι το πλέον σημαντικό. Για την ακρίβεια, όλη η προαναφερόμενη στρατηγική προώθησης οφείλει να βασίζεται σε αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες που ενδεχομένως φέρουν, για να ξεχωρίζουν στον ανταγωνισμό. Με βάση αυτό το γεγονός, θα πρέπει να γνωρίζουμε πως το ενδιαφέρον για την προέλευση και την ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται είναι διαρκώς αυξανόμενο και μάλιστα ότι το ενδιαφέρον αυτό δεν αφορά μόνο ζητήματα υγείας κι ισορροπημένης διατροφής, αλλά και ζητήματα ηθικής, όπως από πού προέρχονται, ποιες επιχειρήσεις εμπλέκονται και τι πρακτικές ακολουθούν.

Για το Instagram

Το Instagram, όπως προαναφέρθηκε, είναι πια το πλέον σημαντικό μέσο για την προβολή ενός εστιατορίου. Ο λόγος είναι καταρχάς ή ίδια του η «φύση» που βασίζεται στη φωτογραφία και στο βίντεο. Δεύτερον, είναι το πλέον αγαπημένο, ως ώρας, της νεολαίας. Όποτε τώρα μπαίνει το ερώτημα: «Πόσα και ποια πιάτα, ποιους χώρους και ποιες τοποθεσίες μπορεί να αναρτήσει στο συγκεκριμένο μέσο ένα εστιατόριο;». Σύμφωνα με ανθρώπους που ειδικεύονται στο digital marketing, το οπτικό υλικό είναι 40 φορές πιο πιθανό να διαμοιραστεί στα social media, σε σύγκριση με κάθε άλλου είδους ανάρτηση.

Μια όμορφη φωτογραφία με μια λαχταριστή λιχουδιά που θα αναρτηθεί στο Instagram είναι βέβαιο πως θα φέρει περισσότερους πελάτες. Στο εξωτερικό, η τρέλα με το Instagram έχει πάει σε άλλα επίπεδα. Υπάρχουν εστιατόρια όπου διακοσμήθηκαν οι τουαλέτες με έργα τέχνης, ή «ντύθηκαν» οι εξωτερικοί χώροι με λουλούδια, ή σε μια περίπτωση εστιατορίου στο Λονδίνο τοποθετήθηκε ένας γιγάντιος κρυστάλλινος πήγασος του διάσημου καλλιτέχνη Damien Hirst, όλα αυτά για χάρη του Instagram και των φωτογραφιών που ανέβηκαν σε αυτό. Με βάση τα αποτελέσματα που έχουν αυτές οι πρακτικές, διαπιστώνεται πως υπάρχουν άνθρωποι που καταλήγουν να επισκεφτούν αυτά τα μέρη, απλώς επειδή είδαν τις φωτογραφίες.

Πέρα από τις υπερβολές και τις ακρότητες, υπάρχουν και πιο απλοί τρόποι, για να διαφημιστεί ένα εστιατόριο στο Instagram και να προσελκύσει πελατεία. Εκτός από το ίδιο το εστιατόριο, αν αυτό βρίσκεται σε μια όμορφη κι ελκυστική τοποθεσία, είναι κάτι που θα πρέπει να αναδειχτεί μέσα από φωτογραφίες. Το concept εδώ είναι πως το εστιατόριο προσφέρει μια συνολικότερη εμπειρία, από το να πάω απλώς έξω να φάω. Μπορώ να συνδυάσω και μια βόλτα ή μια επίσκεψη σε μια τοποθεσία, ένα μουσείο, ένα πάρκο, ένα αξιοθέατο, αναλόγως τι διαθέτει -εάν φυσικά διαθέτει- η περιοχή. Εννοείται πως κάθε νέο πιάτο, κάθε προσθήκη στο μενού, κάθε αλλαγή στον χώρο θα πρέπει να διαφημίζεται αναλόγως, με συνέπεια και συνέχεια, όπως είπαμε.

Φωτογραφίες από επαγγελματία

Φτάνουμε τώρα στο θέμα της ίδιας της φωτογραφίας. Οι φωτογραφίες πρέπει να είναι επαγγελματικές. Αν ο operator του εστιατορίου ή κάποιος από το προσωπικό έχει ασχοληθεί ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία, ενδεχομένως να μπορεί να διεκπεραιώσει τη συγκεκριμένη αποστολή, ειδάλλως χρειάζεται επαγγελματίας. Πριν από 6 χρόνια ίσως ήταν αρκετό να τραβήξουμε μια φωτογραφία με το κινητό και να την ανεβάσουμε, πλέον όμως δεν είναι. Μια φωτογραφία είναι πραγματικά 1.000 λέξεις και, αν δεν είναι καλή, ή ακόμα χειρότερα αν είναι πολύ κακή, μπορεί να φέρει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το προσδοκώμενο. Σε αυτή την περίπτωση, είναι 1.000 φορές καλύτερα να μην «ειπωθούν» ποτέ αυτές οι 1.000 λέξεις. Σήμερα υπάρχουν εργαλεία που βοηθούν να δημιουργούνται καταπληκτικές φωτογραφίες κι αυτή η δυνατότητα δεν πρέπει να μένει ανεκμετάλλευτη. Αν τουλάχιστον ο στόχος είναι να υπάρχει ένα επιτυχημένο digital marketing για την επιχείρηση.

Κάτι άλλο που χρειάζεται λίγη προσοχή είναι το hashtag της επιχείρησης. Αυτό είναι καλό να το ψάχνουμε από καιρό σε καιρό και σίγουρα όχι σε πολύ αραιά διαστήματα, καθώς όσο το συχνότερο τόσο το καλύτερο, ώστε να εντοπίζουμε σχόλια πελατών, κριτικές και να αλληλεπιδρούμε μαζί τους. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, εντοπίζουμε tags που μπορεί να έχουν κάνει πελάτες σε προσωπικές τους αναρτήσεις, με ευχάριστες στιγμές που έχουν περάσει. Το ζήτημα δηλαδή εδώ δεν είναι ο εντοπισμός τυχόν αρνητικών κριτικών που χρήζουν μιας απάντησης ή απολογίας, αλλά κυρίως να δείξουμε ότι δίνουμε σημασία στους πελάτες και στην εμπειρία που απολαμβάνουν στην επιχείρησή μας. Εξ άλλου, πρέπει ούτως ή άλλως να απαντάμε στις θετικές κριτικές και τις φιλοφρονήσεις, έστω και με μια «καρδούλα» ή ένα like, ώστε να τηρείται κι η στοιχειώδης επαφή κι ευγένεια προς τους πελάτες.

Γράφοντας… ιστορία

Τέλος, ένα νέο «φρούτο» που έχει ξεπηδήσει τον τελευταίο καιρό και κερδίζει έδαφος σε πολλά social media είναι οι ιστορίες. Στην ουσία, πάλι έχουμε να κάνουμε με οπτικό υλικό το οποίο είναι είτε σύντομο βίντεο ή εναλλαγή φωτογραφιών. Το καλό στην υπόθεση αυτή είναι ότι δεν χρειάζεται, προς το παρόν τουλάχιστον, οι φωτογραφίες να είναι επαγγελματικές, πράγμα που λύνει κάπως τα χέρια κι επιτρέπει την ανάρτηση και πιο «χαλαρού» υλικού. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι οι ιστορίες δεν παραμένουν και σβήνονται έπειτα από μία μέρα, έτσι επιτρέπεται και λίγο παραπάνω πειραματισμός.

Οι αναρτήσεις στα social media μπορεί σε κάποιους να μοιάζουν φωνή βοώντος εν τη ερήμω, όμως μπορούν να κάνουν θαύματα για την επιχείρησή σας. Τα social media δεν είναι πια μία παράπλευρη δουλειά στο μάρκετινγκ, αλλά έχουν κεντρικό ρόλο και δεν μπορούν να ανατίθενται τυχαία σε κάποιο μέλος του προσωπικού. Το digital marketing είναι πλέον επιστήμη και, αναλόγως των αποτελεσμάτων που θέλουμε να έχουμε και την ανάπτυξη της επιχείρησης που επιδιώκουμε, θα πρέπει να του δίνουμε και την ανάλογη βαρύτητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας