Σύνδεσμος Ξενοδόχων Κρήτης. Στόχος ένα brand, ένας σχεδιασμός και ισχυροποίηση των τοπικών φορέων για τον τουρισμό της Κρήτης.

Σύνδεσμος Κρητικής Φιλοξενίας

Στα τέλη Απριλίου ανακοινώθηκε το προσωρινό διοικητικό συμβούλιο επανίδρυσης του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης. Η εξεταζόμενη μετονομασία του σε «Σύνδεσμος Κρητικής Φιλοξενίας» αλλά και ο επανασχεδιασμός και η αναμόρφωση του καταστατικού του σκιαγραφούν το όραμα δημιουργίας μιας ενιαίας φωνής για τον τουρισμό της Κρήτης, που φαίνεται ότι ήδη έχει εξασφαλίσει την υποστήριξη τουριστικών επιχειρηματιών, φορέων αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η ανάγκη να έχει η Κρήτη, ως τουριστικός προορισμός, μια ενιαία φωνή δεν είναι κάτι καινούργιο. Δεν πρόκειται για τη δημιουργία ενός νέου Συνδέσμου, αλλά για ουσιαστικά ανανεωμένη επανίδρυση ενός φορέα που το καταστατικό του δημιουργήθηκε το 1991. Τότε είχε δημιουργηθεί ο Σύλλογος και είχε υπογραφεί απ’ όλους τους Νομούς. Φέτος, το πρωτοδικείο έδωσε τη δυνατότητα με προσωρινό συμβούλιο να επανεξεταστεί το καταστατικό και σε 5 μήνες να γίνει γενική συνέλευση από την οποία θα προκύψει το νέο διοικητικό συμβούλιο, αυτή τη φορά εκλεγμένο και όχι διορισμένο από το πρωτοδικείο.

Σε αυτή τη φάση το διοικητικό συμβούλιο απαρτίζεται από εκπροσώπους φορέων ξενοδόχων της Κρήτης και συγκεκριμένα από:

  •  Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου,
  • Σύλλογος Ξενοδόχων Ν. Ρεθύμνης,
  • Σύλλογος Ξενοδόχων Σητείας,
  • Σύλλογος Ξενοδόχων Ιεράπετρας και
  • Ένωση Ξενοδόχων Νοτίων Περιοχών Ρεθύμνου.

Τα Χανιά από την αρχή εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους.

«Είναι η μόνη περιοχή που ο Πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων της, Μανώλης Γιαννούλης, έχει εκφράσει σκεπτικισμό απέναντι στην ιδέα, στο αν θα είμαστε δευτεροβάθμιος ή τριτοβάθμιος φορέας, αλλά ελπίζουμε σύντομα να ξεπεράσουν τους ενδοιασμούς τους και να προχωρήσουμε ενωμένοι», σημειώνει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Μανώλης Τσακαλάκης.

Το προσωρινό συμβούλιο του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης συγκροτήθηκε στις 27 Απριλίου 2023 έχει ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Τσακαλάκης Μανώλης
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Χαλκιαδάκης Νίκος
Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Μανούσος Μανώλης
ΤΑΜΙΑΣ: Μπιρλιράκης Χαράλαμπος
ΜΕΛΗ: Κουμνάς Νίκος, Βαρδάκης Γεώργιος και Κακουράκης Γιάννης.

Μιλήσαμε με τον Πρόεδρο του Σ.Ξ.Κ. για τους λόγους που οδήγησαν στην επαναδραστηριοποίηση του Συνδέσμου, τους στόχους αλλά και τη σκοπιμότητά του, τη σχέση του με τους τοπικούς φορείς ξενοδόχων, την εύρεση πόρων, την αποδοχή και στήριξη που έχει μέχρι σήμερα.

Τουριστική Αγορά: Ποιος είναι ο λόγος της επαναδραστηριοποίησης του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης; Πόσο μπορεί να εκφράσει τις σημερινές ανάγκες;

O Πρόεδρος του Συνδέσμου Kρήτης, Μανώλης Τσακαλάκης.

Μανώλης Τσακαλάκης: Η ανάγκη να εκπροσωπηθεί η Κρήτη ως τουριστικός προορισμός ως ένα ενιαίο brand είναι κοινά αποδεκτή στον χώρο των ξενοδόχων αλλά και των επαγγελματιών του τουρισμού γενικότερα. Φυσικά, το καταστατικό του Συνδέσμου που είχε σχεδιαστεί πριν τόσα χρόνια χρειάζεται αναθεώρηση για να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και ανάγκες. Στόχος μας είναι να εκπροσωπούνται όλοι με κάθε τρόπο, ισότιμα, κάτω από μια κοινή ομπρέλα. Το παράδειγμα της περιφέρειας είναι ενδεικτικό του σκεπτικού που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Μία περιφέρεια με έναν περιφερειάρχη και 4 αντιπεριφερειάρχες. Ανάμεσα στις αλλαγές που σχεδιάζουμε με το νέο καταστατικό είναι και η αλλαγή του τίτλου, ώστε αυτός να καλύπτει τις νέες ανάγκες και τους σχεδιασμούς μας. Θέλουμε έναν φορέα που να εκπροσωπεί όσο το δυνατόν ευρύτερα τον χώρο της φιλοξενίας και του τουρισμού στην Κρήτη. Ο νέος τίτλος που εξετάζουμε είναι «Σύνδεσμος Κρητικής Φιλοξενίας» και περιλαμβάνει συμπυκνωμένο το σκεπτικό μας. Μπορεί η προσπάθεια να ξεκινάει από τα ξενοδοχεία, αλλά στόχος μας είναι η μεγαλύτερη δυνατή διεύρυνσή του. Για παράδειγμα, για αρχή έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις και ήδη έχουμε θετικά αποτελέσματα ως προς το να συμπεριλάβει ο Σύνδεσμος και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα. Η ομοσπονδία ιδιοκτητών και εκμεταλλευτών ενοικιαζόμενων δωματίων «Αρκάδι» του Ρεθύμνου είναι ήδη μαζί μας, ενώ ο αντίστοιχος φορέας του Ηρακλείου έχει ταχθεί υπέρ της συνεργασίας.

Τ.Α.: Η λειτουργία του Συνδέσμου σε επίπεδο νησιού τι σημαίνει για τις τοπικές ενώσεις; Θα μπορούσε να αποδυναμώσει τη φωνή τους;
Μ.Τ.: Τουναντίον. Όπως σας προανέφερα πιστεύουμε ότι και οι τέσσερις Νομοί είμαστε ένα νησί, ένας τουριστικός προορισμός ένα brand name. Καθένας με την ιδιαίτερη ταυτότητά του αλλά με αναγνωρισμένη την ανάγκη να βγούμε προς τα έξω με κοινό σχεδιασμό και κοινή στρατηγική προβολής και προώθησης. Η Κρήτη πρέπει να εμφανίζεται παντού ενωμένη, με ένα πρόσωπο. Αυτό ήταν η βάση της συζήτησης και της προσπάθειας που ξεκίνησε τότε, έλαβε σάρκα και οστά, πέρασε σε περίοδο ύφεσης και ξαναζωντανεύει σήμερα. Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε την αποδυνάμωση των τοπικών ενώσεων. Αντιθέτως. Θέλουμε δυνατές τοπικές ενώσεις. Ενώσεις που ως μέλη της ΠΟΞ ψηφίζουν και μας εκπροσωπούν δυναμικά στο πανελλήνιο συνδικαλιστικό μας όργανο και που έχουν την αμέριστη υποστήριξη του Συνδέσμου, όπου και όταν τον χρειαστούν.

Τ.Α.: Όλα αυτά για να γίνουν χρειάζονται πόρους. Πώς θα τους εξασφαλίσετε;
Μ.Τ.: Όλοι στηρίζουμε την προσπάθεια αλλά αυτό δεν αρκεί. Είναι προφανές ότι δεν αρκούν οι συνδρομές των μελών. Για την εύρεση πόρων θα κινηθούμε και προς άλλες κατευθύνσεις, όπως προς ευρωπαϊκά κονδύλια. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στόχος μας δεν είναι να ακυρωθούν οι όποιες τοπικές δράσεις σε περιφερειακό επίπεδο προβολής και προώθησης που αφορούν κυρίως την προβολή στους καταναλωτές, την οποία σήμερα «τρέχουν» διαφημιστικές εταιρείες.

Τ.Α.: Πόση αποδοχή έχει η προσπάθεια αυτή από την Τοπική Αυτοδιοίκηση; Αποδέχεται και στηρίζει την εμφάνιση ενός ακόμα φορέα;
Μ.Τ.: Η Ένωση Ξενοδόχων Κρήτης δεν είναι ένας ακόμα φορέας αλλά η υλοποίηση ενός οράματος που στηρίζεται στην αναγκαιότητα. Την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός φορέα όπως ο Σύνδεσμος Κρητικής Φιλοξενίας που θα εκπροσωπεί με ενιαίο τρόπο το νησί. Την ιδέα αυτή δεν έχουν κατανοήσει και δεν υποστηρίζουν μόνο οι επαγγελματικοί φορείς που συμμετέχουμε στην προσπάθεια, αλλά και η Τοπική –και όχι μόνο– Αυτοδιοίκηση. Στις συζητήσεις που έχουμε ήδη κάνει με την περιφέρεια έχει εκφραστεί η υποστήριξη στην ιδέα. Βασικοί λόγοι που υποστηρίζουν την προσπάθεια είναι –όπως τόνισαν στις επαφές μας– ότι μέσω ενός ενιαίου φορέα μπορεί να υπάρξει αντίστοιχος σχεδιασμός, που θα μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα της προβολής αλλά και θα επιτύχει σημαντικές οικονομίες κλίμακας. Επίσης, χαρακτηριστικό της δυναμικής και της στήριξης της προσπάθειας είναι ότι όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε πρόσφατα το Ρέθυμνο, ως Πρωθυπουργός, συναντήθηκε και συζήτησε μόνο με τους ξενοδόχους. Στη συνάντησή μας αυτή του δώσαμε υπό μορφή γραπτού υπομνήματος μια σειρά από θέματα και του υπενθυμίσαμε προηγούμενες συζητήσεις και υποσχέσεις που απασχολούν όλους μας.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας