Ποιες οι προτεραιότητες που κυριαρχούν στην ατζέντα του ΕΟΤ κατά το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα;

Άντζελα ΓκερέκουΣτις βασικές μας προτεραιότητες και στόχους είναι ο σχεδιασμός με τον πλέον σύγχρονο τρόπο της ψηφιακής και όχι μόνο προώθησης της χώρας μας, ώστε να πετύχουμε την αποτελεσματικότερη δυνατή διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος! Η συνεργασία με τους φορείς του τουρισμού και τις Περιφέρειες, για την καλύτερη οργάνωση των τουριστικών και κλαδικών εκθέσεων που συμμετέχουμε, καθώς επίσης και για την επαύξηση της προσφερόμενης εμπειρίας προς τους επισκέπτες μας, εντάσσονται στους κεντρικούς στόχους του ΕΟΤ. Δίχως άλλο, οφείλουμε να αναδείξουμε πρόσθετες μορφές τουρισμού (λ.χ. πράσινες, εναλλακτικές), νέες περιοχές με πλούσιο ιστορικό απόθεμα και φυσικό περιβάλλον. Επίσης, ένας από τους βασικούς στόχους μας είναι να διεκδικήσουμε περισσότερα από την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας, αλλά και με πιο βιώσιμους όρους. Φυσικά, όλα τα παραπάνω τα εντάσσουμε στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη την κλιματική αλλαγή και τη φέρουσα ικανότητα κάθε περιοχής.

Ο εμπλουτισμός του παρεχόμενου τουριστικού «προϊόντος» με πρόσθετες μορφές και δράσεις (λ.χ. θρησκευτικός, περιπατητικός, γαστρονομικός, καταδυτικός, ιστιοπλοϊκός κ.ά.), που υπόσχονται νέες εμπειρίες, απασχολεί τον ΕΟΤ; Με ποιους τρόπους συμβάλλει στην καθιέρωσή τους στο συνολικά προσφερόμενο τουριστικό «προϊόν»;

Η Ελλάδα έχει ένα δυνατό brand name που βασίζεται στην αντίληψη και τις εμπειρίες που μπορεί να έχει κάθε επισκέπτης. Σύντομα, όμως, οι Millennials θα αρχίσουν να καταγράφουν ταξιδιωτικές εμπειρίες και το σίγουρο είναι ότι θα επιζητούν κι άλλες, πιο ουσιαστικές όσο και πλούσιες εμπειρίες, οι οποίες θα κινούνται πέρα από το παραδοσιακό… δίδυμο, «ήλιος-θάλασσα». Εμπειρίες, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να καταγραφούν, διαμοιραστούν και προσδώσουν αξία σχετικά με το «είναι» κάθε νέου επισκέπτη. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρούμε ότι η διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας με νέες μορφές εμπειριών θα προσδώσει την ουσιαστική ώθηση και υπεραξία που επιζητούμε! Ο ΕΟΤ συνεργάζεται με όλους τους φορείς που προσφέρουν ή και δημιουργούν τέτοιου είδους δράσεις κι υπηρεσίες και φυσικά δίνει τη δυνατότητα για προβολή τους, μέσα από τη συμμετοχή σε εξειδικευμένες διεθνείς εκθέσεις και δράσεις που πραγματοποιούνται σε ετήσια βάση. Η… πόρτα μας είναι πάντοτε ανοικτή, προκειμένου να βοηθήσουμε παντοιοτρόπως κάθε αντίστοιχη προσπάθεια.

Η διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας με νέες μορφές εμπειριών θα προσδώσει την ουσιαστική ώθηση κι υπεραξία που επιζητούμε!

Τα τελευταία χρόνια, πολύς λόγος γίνεται για τον μετασχηματισμό -και δη ψηφιακό- των επιχειρήσεων, διαδικασιών κι εν γένει λειτουργιών. Ο ΕΟΤ εντάσσεται σε αυτή την πραγματικότητα; Εάν ναι, σε ποιο σημείο βρίσκεται η συγκεκριμένη δράση; Τι περιλαμβάνει συνολικά;

Η κεντρική στρατηγική μας έχει ως στόχο την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση όλων των ψηφιακών εργαλείων και δυνατοτήτων, για την καλύτερη οργάνωση όλων των υπηρεσιών μας. Ο ΕΟΤ απευθύνεται σε έναν κλάδο που αξιοποιεί πολλά και διαφορετικά ψηφιακά εργαλεία και που κινείται κι αναπτύσσεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Προκειμένου να ανταποκριθούμε στον ρόλο μας και τις απαιτήσεις της εποχής μας, απαιτείται μεγαλύτερη εγρήγορση σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών μας και την εξυπηρέτηση τόσο των επιχειρήσεων όσο και των απλών πολιτών κι επισκεπτών. Στην κατεύθυνση αυτή βρισκόμαστε στη διαδικασία αναδιάρθρωσης του ίδιου του Οργανισμού. Για αυτό και επιχειρούμε να επισπεύσουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας, σε συνεργασία με τα υπουργεία Τουρισμού και Ψηφιακής Ανάπτυξης.

Εκτός, λοιπόν, από το γεγονός ότι έχει αποφασιστεί να πραγματοποιήσουμε διαγωνισμό για το visitGreece.gr σχετικά με την αναβάθμισή του, εξετάζουμε ως διαφοροποιητικό παράγοντα συγκεκριμένες προτάσεις για τη δημιουργία πλατφόρμας που θα παρέχει περισσότερο εξειδικευμένη ενημέρωση. Το τελευταίο θα αφορά την περίοδο, τους προορισμούς, τα προϊόντα και τις αγορές προέλευσης. Στις προθέσεις μας είναι, επίσης, η δημιουργία εξειδικευμένων εφαρμογών, καθώς επίσης κι η ηλεκτρονική χαρτογράφηση των προορισμών με περισσότερα στοιχεία, όπως θεματικός τουρισμός, τουρισμός εμπειρίας, κι η ενημέρωση μέσα από πλατφόρμες ακόμα και για προϊόντα που κάθε τόπος παράγει! Καθώς διάγουμε την 4η Βιομηχανική Επανάσταση, η οποία και χαρακτηρίζεται ως η επανάσταση της πληροφορίας των «έξυπνων» συσκευών, της τεχνητής νοημοσύνης και του Internet of Things (IoT), η κυβέρνηση οφείλει να θέσει ορισμένες δομές, που με τη σειρά τους θα λειτουργήσουν ως κεντρικός άξονας για την προσαρμογή μας στο υπό διαμόρφωση περιβάλλον.

Ποιο το όραμά σας για τον ΕΟΤ του μέλλοντος; Πώς δομείται, με τι ασχολείται, ποιοι οι στόχοι του, πώς εξελίσσεται και με ποιο τρόπο ενσωματώνει τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις προς όφελός του;

Ο ΕOT του μέλλοντος θα έλεγα πως είναι ήδη εδώ! Οι τεχνολογικές εξελίξεις απαιτούν διαρκή εγρήγορση, έχοντας ήδη προβλέψει το επόμενο βήμα. Επομένως, το τώρα είναι και το μέλλον μας! Το όραμά μου είναι η ουσιαστική αναβάθμιση στην «καρδιά» του Οργανισμού, αλλά κι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την επίτευξη του οράματος θεωρείται απαραίτητη η συνύπαρξη με άριστα καταρτισμένους επαγγελματίες, τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο. Στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσεται η διαδικασία επανεκπαίδευσης, η αξιοποίηση των δεξιοτήτων, αλλά κι ο επαναπροσδιορισμός του υφιστάμενου ανθρώπινου δυναμικού. Οι παγκόσμιες εξελίξεις «τρέχουν» σε εξαιρετικά έντονο ρυθμό και, όταν πρόκειται για έναν Οργανισμό που έχει ως βασική αρμοδιότητα την προβολή της χώρας μας, όπως είναι ο ΕΟΤ, απαιτείται ενημέρωση, τεχνοκρατική προσέγγιση και δομή, προκειμένου να έχουμε πραγματικά απτά αποτελέσματα.

Η δημιουργία κινήτρων για περισσότερες και συντονισμένες «πράσινες» πρακτικές στα ξενοδοχεία, η καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης, καθώς επίσης κι η επαγγελματική κατάρτιση κι αύξηση της απόδοσης στους τομείς του Οργανισμού αποτελούν προσωπικό μου όραμα. Στο ίδιο πλαίσιο σκέψης, η αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού κι η ανάδειξη της εξειδίκευσης εκτιμώ πως αποτελούν σημαντικά στοιχεία για την επίτευξη ακόμη καλύτερων όσο κι άμεσων αποτελεσμάτων! Επιπροσθέτως, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, πρότεινα να εισαχθούν κι εκπαιδευτικές δράσεις για έννοιες όπως «φιλοξενία» και «τουρισμός» στα σχολεία της χώρας μας. Αν μη τι άλλο, θεωρώ ως εξαιρετικά σημαντική κίνηση την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης κι υπεύθυνης διαχείρισης. Πόσο μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία αυτό αφορά μια χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία ζει -εν πολλοίς- από τον τουρισμό. Τα ερεθίσματα πιστεύω ότι πρέπει να δίνονται από μικρή ηλικία. Παράλληλα, εξίσου σημαντικός παράγοντας ανάπτυξης είναι η βιωσιμότητα, καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας