ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΛΗ. Η πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων– HAPCO & DES καταγράφει τάσεις και προτάσεις για τον συνεδριακό τουρισμό –και όχι μόνο– σε μία συνέντευξή της στην «Τουριστική Αγορά».

Ποια είναι η εκτιμώμενη συνεισφορά του MICE στην προσπάθεια ανοίγματος της τουριστικής αγοράς;
Η συνεισφορά του συνεδριακού τουρισμού στην εγχώρια οικονομία και ανάπτυξη είναι πολυεπίπεδη και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

  • Ο συνεδριακός κλάδος ενισχύει και απασχολεί πάνω από 50 επαγγέλματα.
  • Ο σύνεδρος είναι πελάτης υψηλού εισοδήματος και επιπέδου, μπορεί να ξοδέψει έως και 70% περισσότερο από τον απλό τουρίστα και ενδέχεται να αποτελέσει τον καλύτερο ambassador (πρεσβευτή) της χώρας μας στο εξωτερικό.
  • Ο συνεδριακός τουρισμός αποτελεί πηγή εσόδων από άμεσους και έμμεσους φόρους για το κράτος και τις τοπικές αρχές, ενώ η συνεδριακή δραστηριότητα συμβάλλει θετικά στην ενίσχυση των υποδομών και, κατά συνέπεια, στην ανάπτυξη με την κατασκευή ή/και ανακαίνιση συνεδριακών χώρων και ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων.
  • Τα συνέδρια δημιουργούν και αυξάνουν τη ζήτηση ταξιδιωτικών και τουριστικών υπηρεσιών (διαμονές, διακινήσεις, ξεναγήσεις, εκδρομές, δείπνα, γεύματα κ.λπ.), ενισχύοντας την εθνική οικονομία.
  • Τα συνέδρια συμβάλλουν στην επέκταση της τουριστικής περιόδου.
  • Η χώρα αποκτά μεγάλη προβολή και φήμη σε ένα υψηλού επιπέδου κοινό.

Τι χρειάζεται για την ταχύτερη ανάκαμψη; Θεωρείτε ικανοποιητική τη συνεργασία σας με τους φορείς λήψης αποφάσεων που καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας του MICE με τα νέα δεδομένα;
Η στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού πρέπει να είναι μακροχρόνια και βασισμένη σε σταθερά πρωτόκολλα και διαδικασίες, καλύπτοντας όλο το φάσμα του τουρισμού και παράλληλα όλες τις μορφές του. Επίσης πρέπει να υπάρχει κοινή στρατηγική, με όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία, για τα επόμενα βήματα και κοινή προβολή της χώρας μας με όλους τους φορείς (περιφέρειες, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού κ.ά.), όχι μόνο προβάλλοντας τον τουρισμό αλλά και όλες τις πτυχές και μορφές του, μέσα από κοινό βίντεο το οποίο θα έχει παραρτήματα για τις ιδιαιτερότητες και τις μορφές του τουρισμού. Ο ΕΟΤ πρέπει να αναβαθμίσει τα εκθεσιακά του περίπτερα σε όλες τις παγκόσμιες τουριστικές εκθέσεις, να διαθέσει δωρεάν χώρους σε όλους τους συνδέσμους του τουρισμού και να οργανώσει special events στις εκθέσεις αυτές. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ανακοινώνονται άμεσα τα πρωτόκολλα λειτουργίας, με ισχύ ενός έτους, για να κατορθώσει η Ελλάδα να προσελκύσει συνέδρια και εκδηλώσεις μεγάλων εταιρειών ή παγκόσμιες εμπορικές, πολιτιστικές και  επιστημονικές εκδηλώσεις από ανταγωνιστικές χώρες, όπως τις Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία κ.λπ.

Για το 2021 προτείνουμε τη μείωση του ΦΠΑ σε όλες τις υπηρεσίες και τη δωρεάν παροχή self test (1 κάθε εβδομάδα στους Έλληνες και ξένους) ανεξάρτητα του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή μοριακού τεστ κατά την άφιξή τους ή/και τη συμμετοχή τους σε συνέδριο ή εκδήλωση. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι καθαρές οδηγίες, στην αγγλική γλώσσα, για τη μετακίνηση των συμμετεχόντων εντός της πόλης όπου θα διαμένουν κατά τη συμμετοχή τους στο εκάστοτε συνέδριο ή εκδήλωση. Επίσης αυτονόητη θεωρούμε την προβολή της χώρας μας, τη συμμετοχή σε εκθέσεις και την προετοιμασία των «Ambassadors Programs», πρεσβευτών της Ελλάδος ανά τον κόσμο, ώστε να συμμετέχουν σε καλά προετοιμασμένα ταξίδια στη χώρα μας με στόχο την προσέλκυση συνεδρίων ή άλλων μεγάλων εκδηλώσεων στην Ελλάδα.

Ποιες είναι οι νέες τάσεις στην αγορά του MICE;
Σύμφωνα με έρευνες διεθνών φορέων, και συγκεκριμένα εστιάζοντας στη μελέτη «Mega Trends» της διεθνούς έκθεσης IBTM, ως κυριότερες διεθνείς τάσεις της εποχής, οι οποίες θα πρέπει να αναλυθούν περαιτέρω, μπορούν να θεωρηθούν οι ακόλουθες:

  • ο ρόλος των business events στην ανάκαμψη και ανάπτυξη,
  • η κλιματική αλλαγή,
  • η νέα διαδικτυακή εποχή που ήρθε για να μείνει,
  • θέματα που αφορούν την ποικιλομορφία και την ισότητα,
  • η μετάβαση από το διαδικτυακό στο υβριδικό event,
  • η προσαρμοστικότητα των οργανωτών συνεδρίων διεθνώς και η ανταπόκριση και αντίδραση στις επιπτώσεις της πανδημίας,
  • η δημιουργία ενός νέου λεξιλογίου του διαδικτυακού κόσμου,
  • η προσαρμογή και ο επανασχεδιασμός της επανεκκίνησης,
  • οι χώροι φιλοξενίας εκδηλώσεων και συνεδρίων με στοιχεία βιώσιμης ανάπτυξης,
  • η ώθηση της τεχνολογίας,
  • το νέο υβριδικό μοντέλο που μας μεταφέρει από το καθαρά εικονικό στο μικτό,
  • η νέα κανονικότητα σε όλους τους τομείς,
  • η έμφαση σε θέματα υγείας και ασφάλειας,
  • η αειφορία και βιωσιμότητα στις μετακινήσεις και τις επαγγελματικές συναθροίσεις,
  • τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια και τη διαχείριση κρίσεων,
  • η βιώσιμη ανάπτυξη – EKE (Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη),
  • η ευεξία και ευημερία (wellness και wellbeing),
  • η επιτυχής ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής,
  • οι δημογραφικές αλλαγές προς την κατεύθυνση για την αναγνώριση της γυναίκας και της διαφορετικότητας,
  • ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνολογίας στην εργασία και τη ζωή,
  • η αύξηση της κινητικότητας στο μέλλον και των digital nomads.

Οι επικρατέστερες τάσεις της βιομηχανίας συνεδρίων και εκδηλώσεων σε διεθνές επίπεδο είναι διαθέσιμες στη μελέτη του οργανισμού της διεθνούς έκθεσης IBTM που μπορείτε να δείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση.

O HAPCO & DES παρακολουθεί στενά τις τάσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα και συνεργάζεται με τους διεθνείς οργανισμούς, με στόχο την ακριβή αποτύπωση και εφαρμογή τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλούμε εισάγετε το σχόλιο σας
Παρακαλούμε εισάγετε το όνομά σας